Banen er bemandet af dygtige frivillige instruktører som står parat til at hjælpe og vejlede. Der vil altid være 1 uddannet instruktør på banen og ofte 2 men vores kommende instruktører vil også være at finde på banen under oplæring samtidig med at de uddanner sig. Vi bestræber os på at opkvalificere og dygtiggøre vores instruktører med kurser så de er klædt godt på til opgaven. Der må, kan og vil ikke ske instruktion af andre end vores egne frivillige på banen.

Af sikkerhedsmæssige årsager og for at instruktørerne har ro til at instruere og skytterne kan koncentrere sig om at skyde, skal den baneansvarlige altid godkende hvis andre end de 2 instruktører på vagt og 4 skydende skytter undtagelsesvis skal befinde sig i skydearenaen. Ligeså skal den baneansvarlige godkende anvendelse af vores lille værksted. Respekter vores instruktører og hold en god tone – uden dem havde vi ingen bane og det er deres fritid de bruger på at holde banen åben.