Så blev det tid til lidt orientering fra den nye bestyrelse. Vi har som bestyrelse et ønske og en målsætning om en fremtid med en dynamisk forening med en velfungerende og optimeret bane samt opkvalificerede, dygtige instruktører og kassemedarbejdere samt tilfredse og glade medlemmer som føler ejerskab af foreningen.  Vi ønsker transparens og inklusion af vores medlemmer. Af samme årsag bliver dette nyhedsbrev lidt længere end vanligt.

Arbejdsform i bestyrelsen

Vi har som bestyrelse besluttet at arbejde på en noget anderledes måde end hidtil. Der er mange opgaver i en forening og vi har valgt at dele opgaverne op i følgende grupper;

1. Byggesag og baneudvidelse
  2. Teknisk bane og koordinering af frivillige på banen
  3. Fysisk bane og udeområder
  4. Klubhus – ammunition og indkøb
  5. Rekruttering af frivillige og medlemmer
  6. Arrangementer/events
  7. Arbejdsdage
  8. Facebook og hjemmeside

Bestyrelsesmedlemmerne har budt ind på de opgaver hvor kompetencer eller lysten til opgaveløsningen var størst. Vi har valgt at invitere både frivillige kræfter i forening og tidligere bestyrelse med ind i grupperne. Dette for at samle mest og bedst mulig viden og erfaring i forhold til opgaveløsning. Hvis nogen skulle sidde og tænke at I har noget at byde ind med i forhold til ovenstående opgaver, hører vi meget gerne fra jer også.

Skydeskiver/Baneanlæg

I løbet af den nærmeste fremtid vil der ske en gennemgribende renovering af vores i alt 8 Kongsberg skydeskiver. Renoveringen var ikke i dette års budget og er en betragtelig udskrivning for foreningen. Skiverne bliver flittigt brugt, og på trods af at vores frivillige har gjort en ihærdig og prisværdig indsats på at holde dem ved lige har vi måttet erkende at tiden var inde til et eftersyn. Skiverne er inspiceret af MED som har konstateret at en gennemgribende renovering var nødvendig idet nedlukning af flere skiver var alternativet. Renoveringen vil ikke påvirke åbningstid eller skydning.

Arrangementer

I september havde vi et lille natoptik arrangement med HIK Micro som vores medlem Michael Guldhammer var primus motor på. Tak til Michael for et rigtigt fint arrangement. Vi planlægger at afholde flere af den slags arrangementer og hører gerne fra jer, hvis I har gode ideer.

Små arrangementer

Lørdag den 26. oktober kl. 13-14 holder vi et lille kursus i rens og vedligehold af riffel og udstyr som alle er velkomne til. Det foregår i klubhuset. Vi planlægger fremadrettet at holde små arrangementer en gang om måneden. Vi har bl.a. en “byttebørs”, “optik” og en “vejledning i førstegangskøb” i tankerne, men modtager meget gerne gode ideer og forslag.

Kontakt/orientering

Vi får i nærmeste fremtid pustet liv i vores hjemmeside igen. Vi beklager at vi ikke har kunne lægge referater og lign. op. Derfor hænger disse på opslagstavlen i klubhuset. Vi har indkøbt en telefon så det bliver muligt at kontakte kassemedarbejderen på åbningsdagene for at høre til kø og planlagt lukketid.

Nye og gamle ansigter på banen

Nogle af vores frivillige instruktører og kassemedarbejdere har af forskellige årsager valgt at stoppe deres arbejde på banen og i kassen. Det er naturligvis rigtig ærgerligt, når gode erfarne frivillige ikke vil lege med mere. For nogles vedkommende har det været en indsats gennem mange år. Vi er taknemmelige for alt det gode arbejde de har lagt i foreningen og håber at se dem tilbage ved en senere lejlighed. Vi har sendt de første nye instruktører på skydelederkursus og vil ved samme lejlighed opfordre til at kontakte os, hvis du skulle have lyst til at blive kassemedarbejder eller instruktør.

Kasserer

Vores nyvalgte kasserer har af personlige årsager desværre set sig nødsaget til at trække sig fra kassererposten og bestyrelsesarbejdet men vil være behjælpelig som 2 faktor godkender i banken. Bestyrelsen har i tæt dialog med DGI besluttet selv at føre bogholderi indtil næste ordinære generalforsamling, hvor ny kasserer kan vælges. Årsregnskab vil blive udfærdiget i samarbejde med den eksterne bogholder som tidligere har hjulpet foreningen med bogholderi.

Opkvalificering af instruktører

Vi sender i nærmeste fremtid et par instruktører på ballistikkursus og planlægger at sende nogle stykker på kursus i natoptik. Vi har et ønske om at vores instruktører er bedst muligt klædt på til opgaven som instruktører.

Nyt kasse- og køsystem

Vi har, som mange nok har erfaret, fået nyt kassesystem. Vi er i proces med at få etableret det nye køsystem som betyder at man, når man har betalt for skydning i kassen, kan tjekke sig ind i køen til at skyde. Herefter vil man blive kaldt ind via skærme, når man skal gøre sig klar til at gå på banen. Alle betalende medlemmer har fået nye medlemskort. Nye medlemmer vil få et midlertidigt kort indtil deres rigtige kort er klar. Er man uheldig og mister sit kort er vi desværre nødt til at opkræve 50 kr. for et nyt kort.

Kontingent/medlemskab

Foreningen oplever en støt tilvækst af nye medlemmer og har på nuværende tidspunkt 507 medlemmer. Der udsendes som altid en mail sidst på året om at tiden er til at betale kontingent for det kommende år. Vi har ikke længere differentieret kontingent afhængigt af hvornår på året man betaler. De medlemmer som endnu ikke har betalt for 2024 vil i nærmeste fremtid blive slettet. Fra 2025 vil vi ændre procedurer, så der udsendes en betalingspåmindelse om manglende kontingentindbetaling med en frist, hvorefter vi vil slette de medlemmer som ikke betaler.

Arbejdsdag

Vi har arbejdsdag i foreningen søndag d. 27. oktober. Vi har mange små opgaver – alt fra oprydning til udskiftning af brædder på gangbro. Har du et par timer du ikke kan slå ihjel og har lyst til at bidrage med kaffebrygning, slibearbejde, underholdning eller andet, er du mere end velkommen. Vi starter kl. 9 med morgenmad.

Tak

Vi ønsker at sige tak til alle frivillige som med godt humør og ildhu stiller op på banen som kassemedarbejdere, skydeledere og instruktører. Uden dem var vi ingenting. Vi har besluttet at byde vores frivillige på en lille julefrokost som tak for indsatsen, ligesom vi påtænker at give en lille erkendtlighed ved juletid.

Tak til medlemmerne

Ved samme lejlighed skal også lyde en tak til alle jer medlemmer som kommer på banen og bidrager med godt humør og god stemning. Det er fantastisk at opleve når en nyjæger sender en mail og roser de frivillige og siger tak for os. Men også fantastisk at opleve den snak og udveksling af gode jægerhistorier i klubben en lørdag formiddag.

De bedste hilsner og knæk og bræk

Kategorier: Nyheder